Sofie Andersson

Fotostudent i Santa Barbara, Kalifornien

More media design

Kategori:

Vaknade runt åtta och kom på att jag inte alls hade lektion klockan 17.00 utan 10.30.
Tur att jag vaknade av mig själv ändå...
Åt gröt till frukost, begav mig sedan till skolan. Vi hade ju en media designlektion till denna veckan. Idag var det lite lugnare tempo och hon gick igenom hur vi gjorde allt på hemsidan och vår första "assignment" som man ska lämna in. Det verkar vara jätteroligt; man ska beskriva ett adjektiv med en bild i ett program som heter Scribble (gör att allt i bilden blir spindelvävsliknande) och göra lite andra övningar som bidrar till att man lär sig Indesign och så.
Det känns verkligen som om jag kommit rätt!

I digital darkroom laddade jag idag upp min första assignment. Det var att man skulle ladda upp en bild som beskrev ens kreativa sida, och jag tror hon sa att det skulle vara något slags självporträtt så man kunde känna igen en i bilden. Sen skulle man anpassa formatet etc. etc. Detta var ju också en övning mest för att lära sig rutinerna.

Tog bussen ner till city(!) haha och skulle leta efter en extern hårddisk, (hade ju lite för mycket filer på min dator för att kunna ladda ner de program jag behövde), gick hela state street och när jag kommit längst upp frågade jag i en affär och de sa hon att det var på Staples, vilket låg allra längst ner igen...Så jag åkte hem.HAH

När jag kom hem så pratade Anna och Liwi att de var skulle köpa fotopapper på Staples, och jag följde ju med :) vilket sammanträffande alltså.  Så nu har jag fixat över gamla bilder och skit till (det blev bara 52 gb i bildfiler ooops), och så har jag installerat alla program jag kommer behöva, dock bara testversioner än så länge.

Gjorde fruktsallad idag med, så ni vet att jag försöker vara nyttig i alla fall!



Imorgon har jag Digital imagining mellan 17.00-19.05, ska bli intressant!

Puss & kram ni fina som bryr er!<3


Grannens bil ;D

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Låter awesome ;) Du kanske kan köpa grannens bil så du slipper ta bussen? Puss!

    2012-01-26 | 16:03:07
    Bloggadress: http://joerce.devote.se
  • Stefan Andersson säger:

    du luras väl inte sofie du sa att granneb hade en ford mustang ?????? dadden

    2012-01-26 | 18:00:26
  • Sofie säger:

    Det är så roligt att läsa om hur du har det "over there ;)". Skönt att höra att du tycker att du har kommit rätt.

    Puss <3

    2012-01-26 | 20:22:47
  • Sofie säger:

    Hahha johanna, den går inte så fort dock ;)

    Pappa: Det är en mustang ser du väl? :O

    Sofie: Det är mycket spännande här! hoppas du har det bra och roligt i skolan med! ;) kram<3

    2012-01-27 | 00:35:09

Kommentera inlägget här: