Sofie Andersson

Fotostudent i Santa Barbara, Kalifornien

Vad gör jag?

Kategori:

Är frågan jag ställer mig just nu... Vad är det jag har gett mig in på?
Varför ska jag lämna allt och alla jag älskar och som älskar mig?

Men jag tror jag har kommit på svaret. Jag kan inte sitta hemma och vänta på ett jobb, ett jobb som förmodligen kommer få mig att må illa och bli deprimerad av. Jag pallar inte jobba på Maxi hela livet, åka hem och kolla på tv och ut till stallet en stund. Jag vet att det finns mer av livet och det finns mer att göra än vad som finns i denna håla. Jag orkar bara inte ha ett jobb som jag inte trivs med för jag vet att det inte fungerar. Jag måste hitta det jag verkligen vill göra och det nu! Även om jag är något tveksam på att bli just fotograf så finns det ju annat man kan utveckla därifrån, huvudsaken är ju att man ska ha ett roligt jobb och inte känner att det är jättetungt att gå till jobbet.

Har idag inhandlat en rosa resväska och gör mig redo, försöker avsluta min sista distanskurs just nu, det går sådär. Sista uppgiften är ju den värsta och jag har inte riktigt motivationen kvar nu. Men men, tre veckor kvar eller något nu..... Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: