Sofie Andersson

Fotostudent i Santa Barbara, Kalifornien

En liten update

Kategori:

Internet strular här så det har vart lite svårt att uppdatera. Men nu ska jag berätta lite vad jag gjort. I tre dagar nu har vi haft orienteringsdagar för internationella studenter. Så vi har fått veta massa om hur skolsystemet är här och hur alla normer ser ut. Vi har även lärt känna varandra genom "speeddatingliknandesak" så vi satt och pratade med varandra ungefär fem minuter och sen fick man gå vidare. I min grupp så var det människor från Kina, Schweiz, Tunisien, Egypten, Mexico och så majoriteten- Sverige! haha.

Jag har även tvättat och tumlat själv och det gick jättebra, har lagat ordentlig mat och handlat ungefär allt jag behöver. Vi har vart på K-mart och inhandlat organiseringsgrejer att ha i garderoben och liknande. Idag skiner solen idag och jag har gjort lite yoga, för jag har ju köpt en fin yogamatta :)

Till skolan behövde jag bara två böcker än så länge. En om photoshop och en om foto generellt typ. Inte jättebilligt men billigt jämförandevis med alla andras programlitteratur. Har kollat upp vart jag ska ha mina lektioner när de kommer igång så man vet vart man ska direkt och jag tror jag hittade rätt.

Henrik har namnsdag idag så grattis! ;) <3 

Kommentarer

  • Stefan Andersson säger:

    Va bra Sofie ,nu kommer säkert,ditt nya student liv igång,hoppas allt du får ihop allt .Har ditt paket kommit? Din DAD

    2012-01-20 | 05:57:48
  • carina modliba säger:

    Yeeeeea..där blev morsan glad!! mat tavättat...kanon...säg till om du behöver ha böcker här i från?? Här regnar det i dag...är du hemma vid 16.00 tiden..19.00 vår tid??? kan vi skypa då...pyjamasparty i kväll?? kramar du bästa <3<3

    2012-01-20 | 06:36:30
  • sofie säger:

    Haha ja lite mer rutin nu :) har tvättat idag med ;) Skypa kan vi göra efter tisdag förhoppningsvis :) paketet har kommit! Tack så jättemycket! Kramar till er!<3 love

    2012-01-23 | 06:06:06

Kommentera inlägget här: