Sofie Andersson

Fotostudent i Santa Barbara, Kalifornien

State street

Kategori:

Varit på en dryg femtimmars lektion i digital darkroom, var väldigt nära på att somna. Det är himla lätt när de mörkar ner hela rummet och sätter på en projektor när man nästan precis har gått upp. Haha
Har kommit på att jag nog behöver glasögon, ser dåligt med mitt vänster öga har jag märkt och det blir inte lättare när man håller på att somna och man försöker hålla ögonen i fokus, så det får jag fixa när jag kommer hem.
Jag behöver en ny dator också tror jag :/ Färgerna på skärmen är inte rätt och kontrasten är med fel, inte lätt om man ska göra mycket bildbehandling. Men detta blir också ett senare problem.

Liwi och jag var i alla fall i stan i dag för att kolla på boxningsställen som låg lite närmare, det enda vi hittade som var någorlunda lämpligt kostade 125 dollar i månaden... suck... men det fanns ett gym ganska nära busstationen som hade pass med inslag av kickboxning, yoga, pilates m.m. och det kostade 39 dollar i månaden, får tänka på det alltså! Jag köpte en vit klänning med svarta stjärnor(på rea), en miniparfym från juicy couture, påskgodis (eheheh var tvungen, lovar att bjuda bort det mesta), ett diadem och ett hårspänne med en påfågelfjäder :D vi var inne i en hund/häst affär(tänk lantmännen) som låg lite off, och utanför fanns det fåglar som vi kollade på. När vi gick hade jag mitt nya diadem på mig , som hade fjädrar på sig, det blåste och jag trodde att jag hade fått med mig en duva på axeln, hAHA fint

När jag kom hem försökte jag göra lite läxa, för det stressade mig lite, men nu har jag börjat på det mesta så nu har jag lugnat ner mig lite. Jaa hade lite bilder från dagen i mobilen, men de kan jag ladda upp en anna gång tycker jag. (Btw så har min mobil flippat ut när man ska ta bilder oxå :S) Så nu tar jag bara någon bild som kändes fin.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: