Sofie Andersson

Fotostudent i Santa Barbara, Kalifornien

Resan.

Kategori:


En vän till mig, träffade honom idag.

Började i Lund, tog in på hotell, shoppade, åt och badade, sov lite med. Sen på morgonen därefter åkte vi till Kastrup och där dog jag lite. Åkte till NY och dog lite till, kom ju bara längre hemifrån. När vi kom fram i LA var jag ganska död och ville bara sova vilket vi gjorde. Det var kallt så jag sov i min kofta. På morgonen åkte vi med limo till Hollywood walk of fame, vi skulle egentligen bara ha en taxi, men det det blev lite fel. Men men, på vägen såg jag två amishgubbar, massa coola byggnader, LA Ink bland annat. När vi var framme gick vi och kollade på alla stjärnor och avtryck och sådär, tog massa kort. Man får nog åka dit igen för det var massa coola affärer där med. När vi var klara där så åkte vi till stationen och tog tåget till Santa Barbara. Det var ett tåg med övervåning, och vi satt där uppe, massa fina vyer, bland annat jordgubbsfält och havet. Väl framme i Santa Barbara så hittade jag lägenheten och Michaela. Vi gick och handlade och åt lite. Kom tillbaka och duschade och gjorde mig i ordning, nu sitter jag här och ska sova. Ska bli väldigt skönt...

Kommentarer

  • Sofie säger:

    Åhh vad kul att du har startat en blogg så att vi kan följa din tid i USA. Det gör på något sätt att du känns "lite" närmare.

    Förstår att det är tufft. Det är värst i början när allt är nytt och man varken vet ut eller in. Men du kommer klara det! Jag tror på dig! Men jag saknar dig! Kommer alltid att göra, tills du är hemma igen. Men det är bara att acceptera att du kommer att vara i USA ett bra tag framöver nu och jag önskar dig alla lycka.

    Vi får höras här och på andra forum. Allt för att få känna kontakten och höra hur du mår.

    Finaste Sofie, sköt om dig nu!

    Vi hörs :) :'(.

    Puss <3

    2012-01-08 | 17:22:13
  • Carolina säger:

    Hej Proppen!



    Du är så modig och tuff o bra! Tänk att du vågar åka till USA o plugga o leva ett "nytt liv". Fast det känns som du ska dö nu så kommer det bli så bra! Jag lovar! Så kändes det när jag flyttade till Lund, bara 17 mil hemifrån. Du har några mil längre hem än det.. Avståndet spelar nog ingen roll, det känns nog jobbigt i början var man än är. You can do it! Klart att alla saknar dig och att du också saknar, men du kommer säkert att få världens bästa tid och du kommer hem igen.



    Kul att du skriver blogg :) Lycka till med allt nu!



    Kramar Carolina <3

    2012-01-08 | 21:24:52
  • Paulmoa säger:

    love the web site lots of luck love to see more poems

    2012-07-02 | 13:15:44
    Bloggadress: http://paulmoa.blogpaint.com
  • sofie säger:

    Thank you! Glad you like it!:) will try to put in more poems

    2012-07-12 | 16:13:15

Kommentera inlägget här: