Sofie Andersson

Fotostudent i Santa Barbara, Kalifornien

Medan vi faller.

Kategori:

Trodde jag skulle sakna Linus mer än jag har gjort, men nu är det snarare alla människor jag saknar och kulturen. En värld som man känner till och som man är van vid. Man vet hur man ska reagera och agera. Här är det kaos, vet varken ut eller in. Och jag orkar inte.Behöver någon vid min sida som kan ta mig igenom det här.  Jag vill så mycket men det blir alltid fel... Är sjukt trött på mig själv, men jag kan inte direkt springa ifrån mig.





Den lilla staden fick knappast ett farväl
När andra nöjde sig sprang hon iväg
Hennes ord var ett laddat gevär
Och hon sköt på framtida besvär
Hon hade guld nog att bygga ett berg
Men lilla rosen hon saknade färg
Du är bäst nu men du var bättre förr
Våra brister gör oss till människor
-Lilla Lady, Daniel Adams-Ray

 

Kommentarer

  • Stefan Andersson säger:

    Tjena Sofie Vi är med dig hela tiden .Vi tror på dig ,ta för dig nu :du har ju kontakt med oss här hemma .Linus har det bra ,jag kollar honom åt dig regelbundet det vet du! Du är inte ensam även om det kan kännas så just nu :Sköt om dig nu .ge det lite tid skolan börjar ju snart . Puss och JÄTTEKRAM från FARSAN

    2012-01-16 | 06:58:39
  • Johanna säger:

    Finaste Sofie. Det är klart att det är annorlunda. Att allt är annorlunda. Men om ett tag kommer det att vara vardag! Du lär dig hur människorna fungerar och hur de lever sitt liv och du kommer att bli en del av det. Det är svårt att komma in i det "nya livet" när man inte har några rutiner och jag är övertygad om att när du gått i skolan ett par veckor och börjat med kickboxning (;)) så kommer allt att vara mycket lättare. Vi är med dig varje steg på vägen. Dessutom är vi sjukt stolta över dig! Gör detta till den bästa tiden i ditt liv och kom hem till det vanliga livet full av nya upplevelser. Herregud, vad tråkiga vi kommer verka ;) Go for it! <3

    2012-01-16 | 16:05:37
    Bloggadress: http://joerce.devote.se
  • madde säger:

    vissa dagar är allt skit och bajs.. du kommer in i det mer och mer, snart kommer vardagen där vara hur lätt som helst =) det är okej att sakna ihjäl allt här hemma, men ta vara på allt där borta. det kommer aldrig tillbaka!

    2012-01-26 | 17:37:23

Kommentera inlägget här: